28 Ocak 2015 Çarşamba

Üşümemek ne zaman COOL oldu?

Beni tanıyanlar bilir: ben çok ama ÇOK üşürüm. Olayım bu yani.
Ellerim ve ayaklarım sürekli olarak soğuktur ve ben buna alışmış olsam da, insanlar için bu zaman zaman garip bir süpriz haline geliyor. (Hayır, elaleme elimi ayağımı tutturmuyorum.) Diğer insanları geçtim, annem bile hala "Aaa elin çok soğuk, üşüyor musun?" diyor. Yahu ana, beni sen doğurdun. Yuh artık ya!

Anlayacağınız içimdeki termostat bozuk. Ya çok üşüyorum ya da çok ısınıyorum. Arası asla yok… Bu çok can sıkıcı bi hale geliyor. Ben de diğer normal insanlar gibi ortalama derecede üşüyüp ısınmak istiyorum.
Mesela kışın sokakta yürürken ÖLEECEEEEMMMM, PARMAKLARIM DÜŞEEECEEEKKK falan diye bağırmak istemiyorum. Veya yazları oturduğum yerde I'M MELTIIINNNNGGGG diye çığlıklar atmak istemiyorum. Hissettiklerim çok ciddi anlamda bunlar oluyor. Biliyorum herkes arada sırada böyle hissediyor. Ama ben sürekli olarak böyle hissediyorum. SÜREKLİ.
Sanırım mutlu olduğum tek bir derece var: 27. 28, no. 26, yine no.

Evet, üşüme ve ısınma problemimden oldukça bahsettim size.
Ayrıca, eski yazılarımdan KBB (Kahrolsun Böyle Bademcikler)'de de (http://hindistandasanatapiyorlarmis.blogspot.com.tr/2013/04/kbb-kahrolsun-boyle-bademcikler.html) belirttiğim gibi çok hassas bademciklerim var. Yani ışık hızında hasta olabiliyorum.

Havaların oldukça soğuk olduğu bu günlerde, benim gibi çok üşeyen şahısların az sonra bir rokete binip uzaya fırlatılacakmış gibi giyindiğini görüyorsunuzdur. Aslında sadece benim gibiler değil, genel olarak homosapiens olarak adlandırdığımız tür böyle dolaşıyor. Niye? Çünkü hava bok gibi soğuk da ondan. Mantıklı yapılabilecek tek şey kalın kalın bolca şey giyinmek.
Şimdi bütün insanlar böyle gezerken, arada kendini aşırı havalı zanneden birtakım zibidiler var. Kar yağdığı günler deri ceketle sokağa çıkanlar, lodoslu 2 derecelik havada hırkayla köpek gezdirenler, hava eksi derecelere indiğinde paltosunun önü açık gezenler veya göbeği açıkta bırakan bir üstle sokaklarda salınanlar…
Amerikalılar'ın bir lafı vardır, bildin mi? FUCK YOU! İnsan olun lan biraz, insan!

Bu konuya ilk ciddi ciddi Amerika'dayken takmıştım kafayı. Ben Providence'ta okudum. Kendileri Boston'ın biraz daha güneyinde kalan bir şehir. Jeopolitik konum olarak da 'soğuktan bokunuz donacak' bölgesine giriyor. Orada kışın (yani Ekim'de başlayıp Nisan'da biten kendini bilmez mevsim), -20'lere falan iniyordu hava. O kadar ki, ben bile Christmas tatilinde İstanbul'a geldiğimde "Öff burası ne sıcak be" falan gibi havalı laflar sarfetmiştim.
Kışın ben "tesettür ne kadar da mantıklı bir şey ya" falan gibi düşüncelerle savrulurken, 'Friday is Party Daaay' mottosuyla kafayı bozmuş üniversiteli kızlar cıbıl cıbıl bacaklar, mini elbise ve deri ceketle sokaklara atıyorlardı kendilerini.
Nasıl kardeşim nasıl? Ateistler ve bilim adamları bir araya gelseler bile çözemezler bunu.
Yani vücut ısını yükseltmek için kaç galon alkol tüketmiş olabilirsin ki? Bir de o paçozlar sikko ucuz Amerikan biralarından başka şey çok nadir içerlerdi. Ondan aldığın alkol bırak seni çetin kış soğuğundan korumayı, lavaboda akan soğuk sudan bile korumaz.
Velhasıl, bu konuya o zamandan beri takığım.

Evet kıskanıyor da olabilirim.
Ama kar yağdığı esnada çorapsız sokaklara çıkan kadınlar, hassiktirin affedersiniz. O ne ya? Siz sistit manyağı mısınız? Evde battaniye eşliğinde yumuk yumuk olmuş bir vaziyette bile sizin o halinizi görsem içim ürperir. Bu ne kendini bilmezlik ulan? Gerçekten içerliyorum. Ben vücut ısımı korumak için elimden geleni ardıma koymazken, kat kat giyinmede dünya rekorları kırarken, birkaç akıl sağlığı bozuk şahıs GİYİNMEMEYİ tercih ediyor! How dare you?!

Hadi erkeklerin şöyle bir excuse'u oluyor: derimiz kadınlarınkinden daha kalın. Erkekler üşümez! Veya daha da maçosu, erkek ADAM üşümez! Peki erkek adamın üstünde kürkten bir katman mı vardır? Veya erkek adam o halde hiç ama hiç hasta olmaz mıdır? Belki de erkek adam götünden element uydurmaktadır? Yahu kardeşim tamam sen daha SICAKkanlı olabilirsin ama -5 derecede hırkayla gezmeye mantıklı bir açıklama sunamazsın. İstersen alnında TESTORTERON yazan bir LED ekran yanıp sönsün, yine de bunu yapamazsın!

Bazıları da moda için yapıyor bunu. Hatta bence çoğu bu yüzden yapıyor… Dergilerde veya ünlü markaların katalog çekimlerinde gördüğü tarzları kendi yaşamına yansıtmaya çalışan mallar bunlar. Well here's the news darlingos: hayat bir moda sahnesi değil. Hayat bazen yanından geçen arabanın üstüne su sıçratma ihtimali, "oğlum burnumu hissetmiyorum lan!" feryadı, veya bazı bazı da rüzgardan ağzınla burnunun yer değiştirmesi… Hayat üşümemeyi cool sanmak değil! Nasıl ki insanlara "Wow senin de mi kürek kemiğin var? Çok cool!" demiyorsak, üşümeyen insana da "Vayy be bu ne hava, bu ne sükse!" demiyoruz.

Giyinin çocuklar.
Zibidi gibi gezinmeyin kışın ortasında. Mevsimleri artık benimseyin ve dolaplarınızda kış mevsimine de yer verin.
Soğuktan kızarmış burunlarınızdan öperim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder